fredag den 2. maj 2014

Løjtnantshjerter og lidt til ganen....

For et par år siden flyttede jeg en løjtnantshjerte fra forhaven over " til min lille oase " i baghaven. Jeg skal love for, at den kunne lide den nye bolig - den fylder godt nok en del nu. Ikke desto mindre købte jeg mig også en partner til den - i hvid og smukke er de altså:


Også i drivhuset er der godt med liv. Som jeg nok har fortalt, har jeg sat 5 forskellige Basilkum i år, og de er godt på vej. Sammen med de kommende tomater og lidt Mozarella - Uhm!!

Og vindruen gror som om den var betalt for det - allerede 10-15 klaser på vej af de smagfulde, utroligt søde og stenfri druer - det er det rene guf.:
OBS: jeg har fået rettet i Bloggen. Som I måske har bemærket, har jeg været lidt længe om at svare - hvis overhovedet. Det er jeg rigtig ked af, men det skyldes alene et forkert sat "flueben", så jeg skulle ind på en anden side, for overhovedet at se,hvad I skriver.
Det er rettet nu, så hvis I skriver eller kommenterer , så ser jeg det nu med det samme, og skal nok svare alle.
Så skriv endelig om, hvad I har gang i lige nu, og spørg bare løs. I må også rigtig gerne sende billeder af Jeres puslerier. Og har I også en haveblog - så lad os udveksle blogs og sætte hinanden på - til inspiration og glæde.

Og mine katte? Ja, den ældste har som altid slået sig ned i drivhuset - naturligvis i en dejlig kurv - med pude.

Hav en rigtig god weekend!

6 kommentarer:

  1. Hej Jette skønne løjtnantshjerter og hvor ser alt dit basilikum dejligt ud! Katten hvor er den sød, ligner min Fifi på en prik. God weekend.

    SvarSlet
  2. Hej Tina. Ja, ikke? Men som vanligt, ender det nok med at vi drukner i Basilikum, men pyt med det. Og som det hygger med de katte, når man går og pusler. Også rigtig god weekend til dig...

    SvarSlet
  3. Hej Jette. Det er da en dejlig blog du har, hvorfor har jeg mon ikke opdaget den noget før... Nå, men nu er jeg med, og skynder mig at føje dig til min blogliste.
    Løjtnantshjerter er et absolut must i haven, sjovt nok har jeg lige gået derude og taget billeder til et indlæg der ligner dit. ;o) Det ser også dejligt ud i dit drivhus, og så endda med egen drivhuskat... :o)

    SvarSlet
  4. Hej Jette. Ja, det er jo det med at få bloggen kendt ude i den store verden - det ved jeg ikke lige, hvordan man gør. Og katten, ja han bor nærmest derude - fra tidlig morgen til sen aften :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Smid nogle kommentarer på din vej rundt i blogland. Tilmeld dig som fast læser og læg interessante blogs ind i din blogliste. På den måde kan du hele tiden følge med i hvad der sker på de blogge du følger og vi andre bliver nysgerrige på, hvem det mon er der lægger en kommentar. Stille og roligt vokser din læserskare. :o)

      Nå ja... så er det ømtålelige spørgsmål omkring ordkoden til sidst. Det gør det mere vanskeligt at lægge en hurtig kommentar, nogle gange har jeg opgivet, fordi jeg fik skrevet forkert (ikke hos dig), og det er jo ærgeligt for skribenten. Men det er selvfølgelig helt dit eget valg, og uden ordkode får man en del spambemærkninger, - disse fjerner jeg blot med jævne mellemrum...

      Slet
  5. Tak for tipsene. Det vil jeg forsøge. Det er så hyggeligt at dele de fælles interesser. ...

    SvarSlet