mandag den 25. december 2017

Kan man gå i haven 1. juledag?


.....det kan man da ikke? Men jo, her handler det om, at vejret er så mildt at jeg ( med hjælp fra min bedre halvdel vel at mærke ) har fået sat 200 tulipanløg i haven og i 2 kæmpe krukker. På 1. juledag - det må siges at være besynderligt. Men det var fantastisk at kunne lave lidt derude på en årstid, der ellers bare er mørk, og hvor haven ligner - ja det ved de fleste haveejere selvfølgelig.  Og jo, det er ikke for sent at sætte løg, så længe der ikke er frost. Og jeg elsker tulipaner - den knirkende lyd, når de bundtes og sætte i vase, og de smukke smukke farver. Jeg har længe ønsket mig rigtig mange i haven - nok til bare at kunne gå ud og plukke en buket, når jeg har lyst - sikke en luksus ! Der er sat i portioner rundt om i bedene - mange sammen. I ynglingsfarverne: pink og lilla: Bacelona og Alibi. Og der er lagt i to store krukker, som kommer til at stå på hver side af mit drivhus : Worlds favorite - orange med en stribe. Så nu går jeg bare og glæder mig her i den mørke december måned, hvor dagen trods alt er tiltaget med 2 minutter!!
200 er nu ikke helt rigtigt - vi har sat de første 200 her i efteråret. Jeg købte stort ind via en hjemmeside i Holland - og fik 3 store poser med friske, saftige løg til en rigtig god pris . Så den side  er absolut værd at besøge: www.bulbi.nl
Men pas på, man fristes let over evne. Og iøvrigt: Rigtig glædelig Jul!

Barcelona

Alibi
Worlds Favourite

Ingen kommentarer:

Send en kommentar