onsdag den 16. april 2014

Anemoner i flok...

Endnu flere anemoner, men denne gang de franske af slagsen. Jeg købte nogle få løg i efteråret og fik lagt. Og de er da ikke til at stå for? :

En ting er sikker, jeg skal have flere løg, så der bliver et hav af dem i haven.
I weekenden fik jeg lagt kartofler - asparges og almindelige. I husker nok de meterlange spirer, der var på da jeg tog dem frem fra skabet? Dem knækkede jeg af og satte kartoflerne til "rigtig" spiring i æggebakker, og de fik de lilla spirer, de skal have. Så nu er de lagt og jeg glæder mig allerede. Tomaterne i drivhuet vokser nu - nu er der varme på om natten, ellers går det ikke. Jeg har selvfølgelig de sædvanlige "Suncherry Premium" (røde), og i år også "Tumbling Tom " ( gule). Begge er cherrytomater. Og så nogle frilands busktomater til mine unger - de skal ikke snydes. Og så er der sat frø til agurk indenfor på kontoret, og der er også gang i peberspirerne.
Med ønsket om en rigtig god påske, får I til sidst er billede af den skønne Påskeklokke ( Helleborus ):

1 kommentar:

  1. Hej Jette Hvor er de bare fine de franske anemoner, jeg har købt både blå og hvide i år som jeg vil sætte i denne weekend. Håber de bliver så fine som dine. God weekend!

    SvarSlet