fredag den 21. marts 2014

Når tingene lever deres eget liv....

Uha, jeg kan vist ikke helt holde, hvad jeg lovede med at få skrevet oftere på bloggen, men: bedre sent end aldrig. Idag har jeg fri fra studie - og det tager jeg helt bogstaveligt: Dagen idag er fri - jeg vil ikke åbne en bog hele dagen!
Istedet tog jeg en morgentur rundt i haven, omend det hele jo er lidt kønnere, når solen skinner. Vi kan snart plukke den første purløg og rabarberne har fart på. I ugens løb er de første små tulipaner dukket op og er klar til lidt sol. 
Ikke alle billeder er "skøn-billeder " - der er ikke ryddet op i haven endnu i bedene, men det gør egentlig ikke så meget. Det viser måske netop, hvordan en have virkelig ser ud her i begyndelsen af foråret, uden der er pyntet for meget, og uden at det hele er fotograferet for "yndigt".
Jeg ville jo sætte gang i spiringen af kartofler denne weekend, de har stået i et mørkt skab indtil nu- Meeeen, de har haft deres egne planer, se lige det syn der mødte mig, da jeg tog poserne frem fra mørket:
Du godeste, tænkte jeg, hvad nu? Men der er vel ikke andet at gøre end at klippe poserne op og få kartoflerne arrangeret pænt i de planlagte æggebakker. Jeg håber at kunne slippe afsted med at klippe lidt af spirerne ned. Nå, men de sorter jeg har valgt i år er: Exquisa & Asparges ( det er iøvrigt aspargeskartoflerne, der er gået amok) .

Alt går i det hele taget hurtigt nu - måske for hurtigt? Roserne skyder som gale og det er for tidligt, de skal først klippes ned i april? Men jeg tror altså, jeg vil vove det ene øje og få det gjort nu- ellers bliver de bare meget lange og ranglede - så kryds fingre !

Og så har jeg omsider besluttet mig for at dedikere et helt bed, kun til krydderurter. Det glæder jeg mig til, det tror jeg både kan blive kønt og brugbart.
Til sidst lidt morgen-gråvejrs-forårsstemningsbilleder. :






Ingen kommentarer:

Send en kommentar