fredag den 13. september 2013

Om at vende ryggen til haven for en stund.....

Så er der lagt tulipanløg, af de løg, jeg gravede op efter blomstring i foråret. Det tog sin tid, for det er vigtigt at vente, til bladene er visnet helt, før løgene graves op. Men nu er de altså lagt- et helt andet sted i haven, nemlig mellem roserne, så nu er det bare at vente.
Jeg har det sådan periodisk hvert år ved denne tid, at jeg vender ryggen lidt til haven, og ikke rigtig får lavet noget. 
Det er lidt spøjst, men når det hele begynder at visne og iklæde sig efteråret farver, bliver jeg sådan lidt "øv",- jeg har ikke lyst til vinter og mørke. Kunne man afskaffe bare to måneder - nemlig november og december, ville det være helt fint med mig. Og jeg ville hellere igang igen nu, end at skulle vente, vente,vente.
Nå, det får jeg jo ikke så meget ud af, så istedet er vi pt. igang med at forsøge at finde ud af, hvor vi kan få pelargonierne til at overvintre. Vi har mange, og de er store og pladsen er trang.
Heldigvis har jeg taget en masse stiklinger - lavet et skarpt snit, dyppet enden i hormonpudder ( for at fremme roddannelsen ) og sat dem i små potter, så måske det ender med at vi nøjes med dem. de fylder ikke så meget.
Fik jeg sagt, at vores Dahlia stadig blomstrer? God weekend derude.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar