mandag den 16. september 2013

Arbejdsomhed og spildte kræfter...

Hvis du lider af Araknofobi, skal du nok ikke scrolle ned på siden, så er du advaret.
Jeg synes bare det skulle med på bloggen, fordi det i den grad illustrerer arbejdsomhed i smuk form. Tænk bare et mønster uden lige, den kan lave og går det i stykker, ja, så bliver det straks repareret eller der bliver lavet et nyt.
DET er arbejdsomhed i sin enkleste og smukkeste form.
Det fik mig til at tænke på spildte kræfter hos mig selv. Jeg mener selv, jeg har et rimeligt godt hoved og en bunke erfaring som jeg rigtig gerne vil bruge. Alligevel har jeg oplevet at blive bremset af smålighed, mistænksomhed og afvisning. Også jeg prøver at "reparere spindet " og starte forfra, om og om igen. Jeg er ikke " mellem jobs ", ej heller " arbejds - fri " - nej, jeg er uden arbejde! Og det er jeg ikke flov ved at sige i disse tider. Der er lavet undersøgelser, der viser at ledige er under høj stress, dette kan jeg kun tilslutte mig. Det er yderst belastende. 
Havde jeg ikke min have, min Blog og mine nørklerier, var det da gået helt galt. 
Dette mandags- indlæg er absolut ikke ment som klynkeri, men er blot en konstatering af realiteterne. 
Hav en rigtig god mandag.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar