tirsdag den 6. august 2013

Man kan jo tage fejl.....

- og det er lige præcis, hvad jeg har gjort . Jeg regnede med at jeg havde bestilt og sået gule cherrytomater -  Golden Sunrise , men stor var overraskelsen: det var store gule tomater istedet. 
Og der er rigtig mange- dog også af de små røde yndlinge: Suncherry Premium. Mange flere end vi selv, famile og venner kan konsumere. Så overskuddet ryger i fryseren, som pift til vinterretter såsom gryderetter og suppe.
Og til vinter, har jeg lovet mig selv, skal der læses grundigt på lektien, før jeg bestiller nye frø!
Jeg skal heller ikke have så mange tomatplanter i drivhuset næste år, nu skal der eksperimenteres med nyt og 9 planter, med det udbytte, er altså for meget. Men smukke er de og smager dejligt:
- og helt uden sygdomme - det er jo fantastisk.
Til slut må jeg have lov at prale med mine vindruer, som har klaser for første gang. De er ved at være modne nu, og smager himmelsk!!! Og er uden sten - skønt.
I år har de fået lov at klare sig selv i drivhuset - uden vandtilførsel - de klarer sig ved at deres rødder er udenfor, og det er gået så fint:



Ingen kommentarer:

Send en kommentar