onsdag den 25. juni 2014

Når mørket sænker sig....

- så går jeg i dræbermode. Igen er vi invaderet af de ækle dræbersnegle. Jeg er fuldt ud klar over, at jeg ikke kommer af med dem, men jeg kan da ihvertfald forsøge at holde bestanden nede. Så det gør jeg. Når mørket sænker sig, går jeg en runde i min køkkenhave, bevæbnet til tænderne - med en saks - og så klippes der snegle. Det er rimeligt klamt, men nødvendigt. Derudover har jeg en bøtte gravet ned, med øl i og den skal tømmes hver anden dag - med omkring 30-40 snegle pr. gang. Den del af det overlader jeg gladeligt til min bedre halvdel!! Men de får simpelthen ikke lov at vinde krigen !!
Det skal dog ikke have lov til at ødelægge min glæde over sommeren og haven:


Jeg glæder mig til de første tomater er klar - jeg kan snart ikke være i drivhuset, for selvfølgelig faldt jeg for yderligere to tomatplanter - Chocolate & Black Cherry. De måtte så i et par store krukker, og de er snart lige så høje som jeg.


   Den skønne " Queen of Sweden "


   En af de skønne åkander - som lukker sig hver aften, for igen at folde sig ud om  formiddagen..


   et lille kig i "min del" af haven. Jeg må indrømme, at det er her, jeg opholder og arbejder mest. Som det fremgår, kunne vi godt trænge til et nyt stakit - på den anden side, så betragter jeg det nok mest som at det har patina....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar