mandag den 30. juni 2014

Mandag....

- behøver jeg sige mere? Det er sådan en af DE mandage, hvor ingenting vil som jeg og hvor jeg egentlig ikke rigtigt magter noget, der kræver en indsats. 
Så er det godt at jeg kan sidde ude og så lige få skriblet lidt på bloggen.
Igår var jeg - igen- en tur på vores faste Planteskole. Det sker ofte, at jeg finder noget, jeg bare eje og så først bagefter finder ud af, hvor jeg kan sætte det. I går var ingen undtagelse, men jeg tror også, I vil give mig ret. Prøv at se denne rose: Det er den smukkeste farve, jeg længe har set. Burgundy Ice hedder den, og det tog mig ikke længe at finde præcis den plads, som den skulle have:



Jeg købte mig også 3 Tranebærbuske - se, dem går jeg nu lidt og grubler over, hvor jeg skal placere - men det skal nok lykkes, bare vent.
Til formiddag, da solen ramte, åbnede min ene Lilje sig. Jeg forsøgte bare med et løg - fordi jeg for mange år siden havde liljer, som bare blev ædt fuldstændigt. Denne er helt ren og fin, så måske den får selskab:

Violfrøstjernen skal snart blomstre, og den er simpelthen så fin - fjerlet blomstrer den mellem alt det andet, og er også smuk nu, lige før udspring:

Jeg kan ikke stå for en af de smukkeste Dahlia, der findes, og som sprang ud i dag:
" Arabian Night "

Og så HURRA: igår høstede jeg de første kartofler! Jo, det lykkedes alligevel, det var åbenbart bare mig, der var alt alt for utålmodig....


Ingen kommentarer:

Send en kommentar