søndag den 2. marts 2014

Piblerier og mikrofrø....

Omsider - idag er der sået tomater: små røde & gule med de skønne navne:
Suncherry Premium og Tumling Tom Yellow.
Jeg har ventet 14 dage længere med at gå i gang end sidste år, men nu er de sået, sat i mini-drivhus på kontoret, sammen med busk/frilandstomater til søn, datter & svigerdatter.
Derudover fik jeg sået 2 slags Timian - den ene en Appelsin-Timian og 4 forskellige Basilikum ( igen mikrofrø ), herunder en Thai - og en Kanelbasilikum. 
I dag var det (dog med varmeblæser på imens), muligt at stå og arbejde i drivhuset og om jeg har glædet mig til det? Åh jo, mon ikke!
Jeg venter med at så Peberfrugter til midten/slutningen af marts måned. Jeg har bl.a. fundet en hvid/cremefarvet Peber - den er jeg spændt på.

Det kunne være sjovt at høre, hvor lang I er kommet med de små forberedelser? Så skriv endelig!!





3 kommentarer:

  1. Fin blog du har. Jeg har også sået nogle frø.
    Jeg venter dog lidt med tomaterne. Spændende mikrofrø du sår.
    En skøn sæson er i vente.
    kh Anne

    SvarSlet
  2. Hej Anne. Ja det er fantastisk at komme igang igen. Jeg glæder mig også til en skøn og lang sæson. Mange hilsner Jette

    SvarSlet
  3. og jeg kan ikke blive enig med mig selv om jeg skal/skal ikke ;)

    men det er altid dejligt at følje din blog..

    knuzzer Monica

    SvarSlet