mandag den 10. februar 2014

Pottemagersken & en, der tror, det er forår...

Her i weekenden fik jeg vasket alle mine potter, så de er klar til den kommende sæson. Det kan lyde lidt aparte måske, men jeg vasker altid alle potter ( kun i vand ), så de er helt rene og der dermed ikke overføres evt. sygdomme o. lign. Det er en større omgang, jeg har jo en del:
- men det er dejligt, når det er gjort.
Jeg er så småt igang med at så -  indendørs. Jeg har sået Agaphanthus ( Skærmlilje ) og Digitalis ( Fingerbølplante som er 2-årig ). Sidstnævnte blev jeg dog meget skuffet over. Jeg får, som nævnt mange gange, mine frø bl.a. fra T & M, men denne gang var der kun enkelte frø - resten var simpelthen pulveriseret. Om det skyldes kulde eller transporten, må stå hen i det uvisse, men ærgerligt var det.
Alle pelargoniestiklinger er nu klippet ned og pottet om. De har stået inde hele vinteren og skal nu frem i lyset:
Så jo, nu er jeg så småt igang. Og kan man andet end at blive glad i låget, når vejret er, som det er i dag?
Der er ihvertfald en, som tror at foråret ER kommet:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar