torsdag den 20. februar 2014

Krible krable....

Selvom vejret de sidste dage har været lidt snusket, så er der så småt liv derude. Dagen er tiltaget med 3 timer og det kan mærkes nu. Jeg er ikke for alvor i haven endnu, istedet er jeg igang med at friske havemøblerne op med en gang maling.
De små  pelargoniestiklinger, jeg pottede om, er også så småt ved at finde sig til rette, omend der nok er nogle af dem der ikke rigtig gider.I spirekasserne er der mikro-spirer på Bacopa, men de er for små til at forevige på billede.
Planen er, at jeg den 1. marts starter tomater og sommerblomster op, der kommer mere om dette. Jeg har fået indkøbt læggekartofler, men de står parkeret i et mørkt skab- også indtil 1. marts, så skal de igang. Jeg har samlet en bunke æggebakker, de skal ligge og spire i. Kartoflerne skal i mit gamle jordbærbed i år - bedet blev ryddet i efteråret, for det første fordi de havde stået 4 år og ikke gav så meget mere, for det andet fordi vi jo oplevede en sand invasion af dræbersnegle. Jorden i bedet skal renses igennem, og kartofler er en rigtig god måde at gøre det på. Måske vil jeg købe jordbærplanter til et mindre bed i køkkenhaven, det har jeg ikke afgjort endnu. Hvis jeg gør, skal det være af sorten: Zephyr, det er de bedste bær efter min smag.
OG : i går startede solsorten sin sang - findes der noget bedre?
Lige et par billeder fra haven, med de første tegn på at foråret er på vej:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar