tirsdag den 4. juni 2013

System i tingene....

Så fik jeg omsider lidt mere styr på "mine planter ". Dvs. jeg fik skrevet alle de planter som er blevet indkøbt, ind i mit kartotek, . Der er altid lidt af en aha-oplevelse, når jeg skriver dem ind, for så husker jeg de plantenavne, jeg ellers ville have glemt. Jeg kan huske de fleste, men det er drønirriterende, hvis der er nogen, der smutter.
Jeg har en gammeldaws kartotekboks med kort, hvor planterne skrives ind, så er de nemme at finde, ikke mindst med hensyn til placering, blomstring osv. Jeg har bl.a. en 1 meter høj akeleje, som jeg var overbevist om, at jeg ikke havde sat, da den var atypisk i forhold til alle andre, jeg har. Men da jeg så sad og skrev, fandt jeg kortet, og så at det var en Akelejefrøstjerne, som jeg satte i 2012  ! Lidt pinligt, men alligevel godt, for nu får den selvfølgelig lov at blive.
 Jeg har forsøgt at finde en måde at gøre det elektronisk, men det er ikke det samme. Lidt ligesom, hvis man skal se billeder, så er det lidt hyggeligere at bladre i et album, end at se dem på en skærm.
Denne Akeleje er fra i år: "Clementine Blue ":

1 kommentar: