onsdag den 12. juni 2013

Krydderurter og Jordbær på vej..

Til trods for min passion for blomster, har jeg også et lille stykke køkkenhave med lidt krydderurter. I år fandt jeg en Karryplante, som dufter meget stærkt af Karry, når man rører ved den, og den skulle kunne bruges som sådan i middagsretter.
Min Basilikum bor dog i drivhuset, hvor den har det varmt og godt. Jeg når ikke altid at bruge den, men det gør ikke så meget, når den ser sådan ud, lige ved blomstring, ( og jeg kan jo heldigvis nå at så nyt ):
Jeg fik også fingre i en Ananassalvie - den er simpelthen enestående. Man kan ikke andet end blive i godt humør, når man rører bladene, og der kommer den mest vidunderlige duft af ananas. Jeg går ud i drihuset adskillige gange om dagen, bare for at dufte - den bør I anskaffe Jer, hvis I kan.
Og så varer det ikke længe, før det er jordbærtid!! Der er da ikke noget bedre end at plukke en skål jordbær og så bare spise til man segner.
-det er lidt synd, at der skal net over snart, men jeg har altså ikke lyst til at dele dem allesammen med solsorten.
Når sæsonen er overstået, har jeg planer om at skifte de nuværende planter ud, de er nu ca. 3 år gamle, og så er det bare med at tage stiklinger og få "lavet nogle børn".



Ingen kommentarer:

Send en kommentar