fredag den 24. maj 2013

Intet er så galt.......

- at det ikke er godt for noget.Til trods for, at regnvejr ikke lige er guf for humøret, og til trods for at vi onsdag fik 35 mm af slagsen, må jeg indrømme, at det har været særdeles godt for haven.
Mine Jordbær blomstrer helt fantatisk, og frø og planter i køkkenhaven har fået et ordentligt boost. Ikke mindst fordi solen så kom retur både torsdag og ser ud til at blive her fredag også. Jeg har jo en lav hæk af buksbom rundt om køkkenhaven, det er kønnere end et lille hegn. Hækken er blevet trimmet - har heldigvis en lille håndtrimmer.
Nu er det tid til at gøde roser for 2. gang, så de kan komme godt i gang. Vi bruger almindelig NPK gødning, og gøder, som Søren Ryge engang sagde: som salt på en fedtemad.
I drivhuset skal der nippes sideskud af tomater stort set hver dag, i år har jeg flere end jeg plejer - ialt 11 planter, så vi får forhåbentlig et kæmpe udbytte!!
Jeg har hængt duftpelargonier op og en enkelt Flittighans i drivhuset, så der også er lidt farver derinde.
Rhododendon springer ud på skift i disse dage, så nu er farverne for alvor ved at indfinde sig i haven. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar