mandag den 20. maj 2013

Tiden løber....

.. og jeg forsømmer bloggen, når vejret er så godt og der er 1000 ting at gøre i haven, så en stringent daglig opdatering, bliver det vist ikke.
Efter en strålende sommerdag med 28 grader og fuld sol, fik vi, hvad der nærmest må betegnes som en efterårsdag søndag, med regn, regn, regn.
Det er godt for både planter og plæne, men ikke for mit humør - det dalede betragteligt.
I drivhuset er alle sommerblomster nu plantet ud. Mine tomater og peber blomstrer ( husk at fjerne de 2 første blomster på peberplanter ). Min vindrue bærer klaser for første gang!!
I køkkenhaven vokser Jordskokker hastigt og de udplantede Pastinak lige sådan. Pastinak forsøgte jeg at forkultivere i drivhuset, og det ser ud til at være en god ide.
Jeg har trukket rabarber 2 gange allerede, og jordbærrene blomstrer nu.
Æbletræerne blomstrer også, og det ældste - et Golden Delicius, ja, jeg har aldrig set så mange blomster på en gang, det er fantastisk.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar