mandag den 12. maj 2014

En muggen mandag....

Lad mig slå en ting fast: NU ER JEG DØDTRÆT AF REGNVEJR.
Nu må det da snart være nok. Man kan kun lige nå ud, så står det ned i stænger igen.Det har i dag resulteret i, at jeg ikke havde nogen undskyldning for ikke at få det forhadte strygetøj af vejen - og jeg købte mig et nyt strygejern til formålet, for det 10 år gamle var så at sige " dampet af". Det gjorde det sure arbejde lidt nemmere, for dette her kan jo ligefrem stryge!
Og da det ikke ser ud til at blive bedre med vejret før sidst på ugen, er der ikke andet at gøre end at finde på sysler indendørs.
En venlig medarbejder i Silvan var sød at forære mig en honning melonplante, som så ud til mere eller mindre at have opgivet ævred - den havde tydeligevis været udsat for alt for koldt vejr, så den kunne han ikke sælge. Jeg tog den med mig hjem, pottede den om og satte den i drivhuset, men jeg tror at skade var for stor, for ikke engang kærlig pleje ser ud til at kunne vække den til live igen. 
Så er den første busktomat flyttet hjemmefra - til min datter i Rødovre. Det holdt lidt hårdt, men jeg var fast besluttet på at hun bestemt skulle have noget grønt til sin nye altan - så det fik hun, og hun virker trods alt glad for den.
Et par sol/skyer/regnvejrsagtige billeder og så et med den smukke Azalea på spring at slutte af på, for at det hele ikke bliver for surt:





Ingen kommentarer:

Send en kommentar