onsdag den 15. januar 2014

Fra overdådighed til gold jord - og omvendt...

Det er næsten ikke til at  tro: Dette var et af bedene med de smukke Georginer, som jeg viste en del billeder af i sommeren 2013.

Det mest fantastiske er, at det kommer til at blive smukt igen. Lige pt. er Georgineknoldene skyllet grundigt, tørret og ligger trygt pakket ind i aviser vinteren igennem på et frostfrit sted. HUSK at se til dem af og til - er der nogle, der er rådne, skal de væk omgående.
I år bliver der lavet endnu et Georginebed - det er fordelen, når man først får begyndt - knoldene kan deles og deles til nye, smukke planter.

Bare lige for en ordens skyld, sådan så de ud:


3 kommentarer:

  1. Smukt bed du har med Georginer! Jeg har kun haft en enkel i min have og jeg blev lidt skuffet , havde troet jeg havde købt en lyserød pompon Georgine, men ak det viste sig at blive en mørkerød og hvidstribet enkelt blomst. Så jeg beundrer andres, men måske man skal prøve igen. Dine ser i hvertfald vidunderlige ud. Jeg har tilmeldt mig som fast læser og håber du har lyst til at kigge forbi mig på leblomster.blogspot.dk. Kh Tina

    SvarSlet
  2. Hej Jette de er fantastiske dine Georginer, jeg har forsøgt med en enkel men det blev en helt anden en den der var ude på pose. Men måske jeg prøve igen :-)

    SvarSlet
  3. Hej Tina. Tusind tak or din mail. Jo, du skal bestemt prøve igen med Georginer, det er al besværet værd. Jeg har også prøvet at købe en, som viste sig at være en anden - sådan kan tingene drille lidt indimellem. Jeg har tilføjet dig på min blogliste og håber du vil gøre det samme. Mange hilsner Jette

    SvarSlet