søndag den 5. januar 2014

Et nyt haveår er startet.....

- Jo den er god nok, jeg er skam så småt igang allerede, her i starten af det nye år.
Jeg har bestilt frø fra min "sædvanlige leverandør ": Thompson & Morgan, og også fra : Frøtorvet - absolut et besøg værd og hurtig levering! Kig ind på deres hjemmeside: 
froetorvet.dk
Hos Frøtorvet fandt jeg for første gang den orange Pelargonie, som jeg har ledt efter. Og frøene er sået idag - de skal nemlig sås fra januar til marts. Det var fantastisk, omend kortvarigt, at få jord under neglene igen. De skulle gerne ende med at se sådan ud:
Derudover venter jeg så på mine grøntsagsfrø til drivhuset og ikke mindst 3 forskellige slags Basilikum. En af mine haveideer i år er at få lavet mig et krydderurtebed ( jeg ved godt, at min Basilikum skal være i drivhus), men ellers vil jeg gerne lave et bed alene med krydderurter. Jeg har investeret i et digert værk om krydderurter, skrevet af Lene Tvedegaard. Jeg har det nok med store havebøger, som andre har det med kunstbøger - det er bøger, man bare kan synke ned i og få ideer og lave planer.

Jeg har også fået ryddet op i mine noter for 2013 - jeg får altid lavet en masse hurtige skriblerier om, hvordan det går med de forskellige ting i årets løb, og så er der ikke noget bedre i vinterens løb, når jeg alligevel bare venter på at komme igang, end at få lavet orden i det kaos og få skrevet det hele ind i min have-notat-bog. Og med alle de noter er der plads til overraskelser: når jeg f.eks har glemt at jeg har lagt abrikosfarvede tulipaner i et af mine rosenbed. 
Jeg har som sagt fået mit kamera igen, og vil en af de nærmeste dage gå en runde og tage billeder - bl.a. af mine vintergæk og Dorothealiljer som er på vej op allerede.

1 kommentar:

  1. Hej, jeg glæder mig til at følgende det nye have år her på Bloggen :)

    SvarSlet