fredag den 10. januar 2014

En snert af forår, før kulden sætter ind....

Omsider kom posten:


Jeg føler mig rig!!! Og kan næsten ikke vente: 3 slags basilikum, tomater, Digitalis, Bacopa og meget mere. Jeg skal snart til at skrive ind i min kalender, hvornår jeg skal starte med at så hvad. Dog er der et større projekt, der er nødvendigt først: afvaskning af Drivhuset. Det er et dagsprojekt, men nødvendigt, hvis jeg vil undgå bakterier overført fra sidste år.
Jeg har speciel drivhussæbe, men brun sæbe er lige så godt. ALT derinde skal ud, og jeg må så iføre mig både regntøj og badehætte ( et ømt syn ), før det går løs. Men det er det værd.

Fandt disse to hyacinter, som giver en snert af forår - jeg piller dem altid ud af potten og skyller og klipper rødderne. HUSK: selve løget må ikke komme i forbindelse med vandet, så rådner det.
Der er noget livsbekræftende i at følge udviklingen - men når de er i fuld blomst, må jeg erkende at jeg ikke beholder dem inde - duften bliver simpelthen overdøvende.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar