torsdag den 22. august 2013

At se tingene lidt fra oven...

At se haven oppefra, er en helt anden oplevelse. Da jeg ikke selv er vild med højder, er det godt at have en mand, som gerne stiller sig på taget for at fotografere.
Jeg tror at billederne kan bruges til at få, bogstaveligt talt, et overblik og dermed ideer og tanker om, hvordan haven skal se ud næste år.
Som det kan ses, har jeg ryddet hele jordbærbedet - det var nødvendigt, dels fordi planterne nu var over 3 år gamle, og dermed ikke gav så meget, dels fordi de var angrebet af dræbersnegle og dermed ikke satte stiklinger, som jeg så kunne have lavet nye planter af.
Så nu må jeg i tænkeboks, hvad der skal stå næste år - måske det er en god ide med kartofler, for at få renset jorden godt igennem.
I drivhuset er det ved at være slut med tomater - og igen : jeg skal ikke have så mange planter næste år - du godeste: til trods for at der blev foræret tomater væk til højre og venstre, var vi ved at drukne. Men de var fantastiske- uden sygdomme, grønnakke eller lignende.
i øjeblikket smæsker jeg mig i hindbær, jeg kan plukke hver anden dag. Har de allerbedste af slagsen ( uden orm ): Autumn Bliss - prøv dem!



3 kommentarer:

  1. Så smukt du har det i din have ....

    er lidt misundelig;) vil også have en lille dejlig have ;)

    forsat dejlig onsdag til dig

    knuzzzzzzer

    SvarSlet
  2. Svar
    1. Tak Anna, jeg må sige at jeg også nyder dine blog-indlæg. De er oftest som balsam for sjælen. Mange hilsner Jette

      Slet