tirsdag den 7. maj 2013

Bacoba

Vi har Bacoba hvert år, de blomstrer overdådigt hele sommeren, sensommer og efterår. Eneste betingelse er, at de skal vandes hver dag- de tåler ikke at tørre ud. Jeg har tænkt mig at bestille frø, og prøve selv at lave dem næste år. 
Så er der tages stiklinger af en Pelargonie, som står og hygger sig i drivhuset. Det har jeg gode erfaringer med : jeg laver et snit i stilken, dypper den i en smule hormonpudder ( for at fremme roddannelsen) og så sætter jeg dem i en potte med løs jord. Ikke noget med at klemme den sammen osv., kun lige ned og så en underskål under. De må under hele processen KUN vandes i underskålen.



" Hvis du vil være lykkelig en dag, så drik dig fuld.
Hvis du vil være lykkelig et år, så gift dig.
Hvis du vil være lykkelig resten af dit liv, så få dig en have ".

Kinesisk ordsprog

Bacoba

Ingen kommentarer:

Send en kommentar