mandag den 1. april 2013

Udflytterbørnehave


Nu må det være nok med den ventetid. Vi kan ikke have flere planter/kasser indendørs, så nu vover jeg pelsen og sætter Pelargonier og Stolte kavalerer i drivhuset. Tomater og peberfrugt må "kunne komme ud om dagen", og så må de ind om natten.
Der loves fortsat nattefrost ned til - 5-7 grader, så der er sat varmeblæser med termostat på - den skulle så gerne holde nattetemperaturen på + 5-6 grader om natten.
Det er hvert år med lidt angst og bæven den første nat- slår blæseren til, som den skal eller er hænger det hele i morgen tidlig?
Men jeg er nødt til at prøve, for planterne mangler den sol og varme, som de kun kan få i drivhuset, der er det ikke nok at bo "på kontoret".


Jeg har i år alene cherrytomater: Suncherry Premium, som er en rød og utrolig sød og saftig lille tomat, med et stort udbytte, samt Golden Sunrise, som er en gul cherrytomat. Det er første gang, jeg prøver den sidste, så jeg er meget spændt. Alle tomater bestilte jeg som frø i november måned og satte til forspiring indendørs.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar