onsdag den 6. august 2014

Om at holde på vandet.......

Så er jeg tilbage på bloggen - jeg håber I har haft en rigtig dejlig sommeferie. Ferier har tendens til at gå alt alt for hurtigt. Og har det været varmt og solrigt? MON ikke. Vi søsatte et nyt projekt i 31 graders varme. Vores baghave, som altid har været blot en gennemgang, skulle nu ha en ordentlig tur. Så lige før varmen for alvor satte ind, fik vi leveret dette ude på vores lille vej:

Tja, så var det jo bare med at komme igang med trillebøre og fantastisk hjælp fra søn & svigerdatter. Men først skulle der lige graves en halv plæne græstørv væk samt fjernes en hel sti af tunge fliser.. Der kan kun siges en ting: Fitness - go home. Og husk: temperaturen rykkede sig ingen af dagene fra de 31 grader!!

Men vi fik det gjort, og det var det hele værd:

I tilgift fik jeg mig en havelåge!!! Det har jeg ønsket mig i mange år - sikke et held at man er gift med en så dygtig handymand.
Det nye bed er ved at blive plantet til - der kommer mere om dette en anden dag, men jeg må lige vise Jer denne skønne Agapanthus:
Som er købt på vores favorit Planteskole: Skrædderbakken. Den er ca.30 år gammel. Det er en ørkenplante, hvilket vil sige, at den skal vandes sparsomt, ellers sætter den ingen blomster. Den skal blot stå frostfrit om vinteren, vandes sparsomt og skal ikke pottes om de første 5 år.

Mens vi således knoklede med den nye have, gik det op for mig at jeg havde svært ved at holde på vandet. Heldigvis kun i køkkenhaven, så her fik jeg glæde af de fliser, der var blevet gravet op, og som jeg så kunne lave kanter af:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar