torsdag den 3. juli 2014

Hvor der er vilje, er der vej....

Når man er kat, og godt kan lide at ligge og putte i den tørre jord, og når så ens ejer finder på at sætte noget lige der, hvor man har sin faste plads, hvad gør man så? Ja, man møver sig da ind ved siden af:
Jeg kan ikke fordrage de grønne net, man normalt lægger over grøntsager, så jeg valgte de små pinde som kattesikring istedet. Og jeg havde lige et par Romainesalat,som jeg skulle have sat ud. Som man kan se, lykkedes det at skabe plads til det hele.

En lille tur rundt, hvor Hosta nu blomstrer:
Jeg er lidt ambivalent over for Hosta: Jeg elsker de store brede blade,forskelligheden og villigheden til at brede sig, men jeg bryder mig ikke om blomsterne! De kan være okay, lige når de springer ud, men når de har stået lidt - ja så synes jeg simpelthen de er grimme. Selvfølgelig får de lov at blomstre færdige -ikke mindst til glæde for bierne, men når de er visne, ryger de lige med det samme.

Vi har et par år haft Staudesalvie ( Salvia Nemorosa ) :

Vi faldt for nyligt over denne nye Salvie art: Texas Salvie, som passer så fint sammen med den originale:

Iøvrigt er der planer om et nyt, større bed, med marksten som nabo, det vender jeg tilbage til, når der er nyt.


Vi fik lavet et lille rum i haven - på den ene side med bøg rundt om Georginebedet og så flyttede vi vores to Blærespiræa på den anden side.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar